قالب بتن ریزی

بتن ریزی یکی از فرایند های مهم در امر ساخت و ساز می باشد چراکه از آن فرایند برای محکم سازی و ایمن ساختن بخش های مهم از یک ساختمان مثل سقف ها و ستون ها استفاده می شود و این امر در مواقعی که باعث وقوع زلزله می شود و در شهر ها و استان های زلزله خیز بسیار می تواند مسئله مهمی باشد.

قالب بتن ریزی

قالب بتن در فرایند بتن ریزی

همانطور که در بالا از اهمیت بتن ریزی برای شما عنوان کردیم از جمله فرایند هایی که قالب بتن در بتن ریزی اجرا می کند این است که برای سطح بتن مورد بررسی قرار می گیرد و یکی قالب بتن و دیگری کنترل میلگرد ها همواره در این موضوع مورد توجه قرار خواهد گرفت. 

قالب بتن ریزی

زمان مناسب برای باز کردن قالب بتن ها

باز کردن قالب های بتن زمان خاص خود را دارد و این پروسه به عوامل بسیاری بستگی دارد. از جمله این موارد تحمل تنش های موثر و همچنین زمان این کار نباید باعث بشود که تغییر شکل حاصل از استاندارد های مجاز پیشروی کند. از این رو این قطعات را باید بگونه ای باز نمایید تا هم قالب بتن آسیب نبیند و هم از وارد شدن نیرو یا ضربه با سازه جوگیری شود و نیز امر باعث فشار آوردن سازه های دیگر برروی سازه فعلی نشود.

برای اینکه بیشتر با سازه های بتنی و قالب بتن و انواع ان آشنا شوید می توانید با ورد به سایت parsianghaleb، به آدرس اینترنتی http://parsianghaleb.com/ مراجعه کنید تا هم از مطالب مفید ما دراین سایت بهره مند شوید و هم با دیگر محصولات ما در زمینه سازه های بتنی و قالب بتنی آشنا شوید.